Vodafone și amenda considerabilă primită în România

de: Daniel Ștefan
25 07. 2018

Vodafone România a fost amendată pe motiv că ar fi abuzat de datele de contact ale utilizatorilor. Acum știm și ce anume a făcut ca să ajungă la amendă.

Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a amendat Vodafone România cu o sumă destul de mare. Operatorul a contestat în instanță amenda și despre ea s-a aflat în iunie.

Aceasta a fost aplicată cu argumentul că Vodafone ar fi efectuat comunicări comerciale fără consimțământul prealabil și expres al persoanelor vizate.

Ce a făcut operatorul a fost să ofere produse și servicii către peste 400.000 de clienți ai companiei, persoane fizice, care nu și-ar fi exprimat în prealabil consimțământul expres pentru a primi astfel de comunicări. În mod normal, toți cei care vor să-ți trimită astfel de informări trebuie să-ți ceară acordul, fie prin contract, fie printr-o înștiințare SMS dacă ești sau nu de acord

În cazul Vodafone, ANSPDCP a amendat Vodafone România cu 10.000 de lei. Operatorul a contestat acuzația și sancțiunea în instanță, dar nu este nici pe departe prima dată când, atât Vodafone, cât și alți mari operatori din România sunt amendați pentru că abuzează sub diferite forme de datele personale ale clienților.

În trecut, compania a primit o amendă și de la Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM). Atunci, operatorul a fost amendat pentru că nu și-a îndeplinit obligația de a acoperi cu rețeaua mobilă 72 de localități, în conformitate cu o licență obținută la licitație în 2012. Vodafone și-a asumat niște angajamente prea ambițioase pe care nu le-a putut respecta. Compania a fost amendată cu 720.000 de lei.

În 2018, totuși, Telekom a luat cele mai mari amenzi. Telekom a primit două amenzi, aplicate de ANCOM, dar pe motiv că defecțiunile tehnice au făcut imposibilă folosirea serviciilor pe care le oferă. În cazul acesta, suma a fost de peste un milion de lei.